Carrer Pons i Subirà, 3 (Barcelona) info@nollegiu.cat

El cinema de David Lynch és inclassificable i inabastable. Qualsevol intent de situar-lo en unes coordenades determinades fracassa completament. El seu guió i la seva imatge trenquen tota temptativa d’incloure-ho en un gènere concret. Fins i tot destrossa qualsevol temptativa sentit.

Davant d’aquesta circumstància, la indústria cinematogràfica nord-americana, i occidental, responen amb ambivalència. D’una banda, és lloat per la crítica com un cineasta que es vincula amb l’artístic, mentre que, de l’altra, la repercussió mediàtica, i de públic, de la seva obra pot considerar-se de pobre. I és que, realment, la seva proposta atreu de la mateixa manera que repel·leix. Imatges sense sentit, temps desajustats, límits indefinits entre somni i realitat, essencialitat del doppelgänger, premonicions que s’ajusten a la quotidianitat … Elements que, en definitiva, construeixen una atmosfera seductora, però on el trànsit es fa complex i problemàtic.

L’objectiu d’aquest curs és oferir una travessia pels temes que vertebren el cinema de David Lynch, així com analitzar de quina manera el seu discurs posa en qüestió la lògica de la indústria cultural contemporània.

 Temari: 

  1. Futur passat: temps desconstruït
  2. El quiasme entre somni i vida
  3. Narrar a través de la disrupció
  4. Els llimbs com a natura

 Bibliografía:

 Corral, J. M. (2018). David Lynch: Cruzando la cortina roja. Dolmen.

Lim, Dennis. (2017). David Lynch: El hombre de otro lugar.Alpha Decay.

Lynch, David; Rodley, Chris (Ed). Lynch por Lynch. Akal

Lynch, David (2018). Room To Dream. Canongate.

Trías, Eugenío. (2013). De Cine. Galaxia Gutenberg

Žižek, Slavoj. (2018). Lacrimae Rerum. Ensayos sobre cine moderno y ciberespacio. Debate.

Žižek, Slavoj. Lo ridículo sublime. “El cine de David Lynch“. Paradiso.

Descripció

El cinema de David Lynch és inclassificable i inabastable. Qualsevol intent de situar-lo en unes coordenades determinades fracassa completament. El seu guió i la seva imatge trenquen tota temptativa d’incloure-ho en un gènere concret. Fins i tot destrossa qualsevol temptativa sentit.

Davant d’aquesta circumstància, la indústria cinematogràfica nord-americana, i occidental, responen amb ambivalència. D’una banda, és lloat per la crítica com un cineasta que es vincula amb l’artístic, mentre que, de l’altra, la repercussió mediàtica, i de públic, de la seva obra pot considerar-se de pobre. I és que, realment, la seva proposta atreu de la mateixa manera que repel·leix. Imatges sense sentit, temps desajustats, límits indefinits entre somni i realitat, essencialitat del doppelgänger, premonicions que s’ajusten a la quotidianitat … Elements que, en definitiva, construeixen una atmosfera seductora, però on el trànsit es fa complex i problemàtic.

L’objectiu d’aquest curs és oferir una travessia pels temes que vertebren el cinema de David Lynch, així com analitzar de quina manera el seu discurs posa en qüestió la lògica de la indústria cultural contemporània.

 Temari: 

  1. Futur passat: temps desconstruït
  2. El quiasme entre somni i vida
  3. Narrar a través de la disrupció
  4. Els llimbs com a natura

 Bibliografía:

 Corral, J. M. (2018). David Lynch: Cruzando la cortina roja. Dolmen.

Lim, Dennis. (2017). David Lynch: El hombre de otro lugar.Alpha Decay.

Lynch, David; Rodley, Chris (Ed). Lynch por Lynch. Akal

Lynch, David (2018). Room To Dream. Canongate.

Trías, Eugenío. (2013). De Cine. Galaxia Gutenberg

Žižek, Slavoj. (2018). Lacrimae Rerum. Ensayos sobre cine moderno y ciberespacio. Debate.

Žižek, Slavoj. Lo ridículo sublime. “El cine de David Lynch“. Paradiso.

Informació addicional

Preus i descomptes

Carnet Biblioteca, Carnet Casa Amèrica, Carnet Nolector, Preu general

Aquest lloc web utilitza cookies perquè vostè tingui la millor experiència d'usuari. Si continua navegant està donant el seu consentiment per a l'acceptació de les esmentades cookies i l'acceptació de la nostra política de cookies. ACEPTAR
Aviso de cookies