Carrer Pons i Subirà, 3 (Barcelona) info@nollegiu.cat

  1. FRANCISCO DE GOYA (Fuendetodos, 1746- Bordeus, 1828).

Primeres obres i els retrats

El millor retratista espanyol des de la mort de Velàzquez, el seu estil evoluciona des de el rococó, passant pel neoclassicisme fins anar al preromanticisme. Els retrats de Goya tenen una component psicològica molt important que només podem veure si observem amb atenció la obra. La seva obra personalíssima influenciarà clarament a bona part dels artistes del segle XX.

2.   FRANCISCO DE GOYA

Les obres de guerra, els gravats i les pintures negres

Goya va plasmar la guerra com ningú, en grans teles que reflecteixen el terror de qui serà afusellat però també en una part de la seva obra gravada on en blanc i negre i làmina rere làmina ens mostren la guerra ens fragments, petits fragments d’horror. En aquesta sessió veurem també la depressió del final de la seva vida, on amb la restauració borbònica s’allunya del poder i finalment ha de marxar a l’exili a França on morirà.

3.   JACQUES-LOUIS DAVID (Paris, 1748- Brussel·les, 1825)

Del “Jurament dels Horacis” a “la Mort de Marat”

Alumne de Boucher i de Vien, obté (desprès de diversos intents) el premi de Roma, allà acabarà la seva formació i a la tornada amb el “Jurament dels Horacis” serà proclamat cap de files del nou moviment anomenat “neoclassicisme.” Esdevindrà el pintor de la Revolució, serà amic fidel d’una gran part dels principals personatges de la Revolució Francesa, representant els moments claus d’aquesta.

4.   JACQUES-LOUIS DAVID

De primer pintor de Napoleó fins a l’exili

La caiguda de Robespierre portarà a David a ser arrestat varies vegades fet que el portarà a distanciar-se de la Revolució. Considerat el millor pintor de França és lògic que el personatge més important del moment vulgui ser retratat per ell, és així com David representarà als personatges més importants de l’Imperi. La caiguda de Napoleó el portarà a marxar a l’exili a Brussel·les on veure l’obra dels pintors flamencs donarà un nou vigor a les obres d’aquest període.

5.   CASPAR DAVID FRIEDRICH (Greifswald, 1774- Dresde, 1840) i els romàntics alemanys

Friedrich representa als romàntics alemanys com ningú, influenciat per les teories de Schelling sobre la pintura que evoquen la espiritualitat amagada en la natura que espera ser desvelada pel pintor i per l’artista. Les invasions napoleòniques marcaran una època de temes patriòtics però tornarà cap els paisatges grandiosos com un element central de la seva vida.

6.   JOSEPH MALLORD WILLIAM TURNER (London, 1775- Chelsea, 1851) i JOHN CONSTABLE (Suffolk, 1776- Londres, 1837).

Inicialment pertanyen tots dos  al romanticisme anglès però la seva obra està marcada per la recerca audaciosa que els fan considerar com precursors de l’Impressionisme.

7.   JEAN-AUGUSTE-DOMINIQUE INGRES (Montauban, 1780- Paris, 1867)

Ingres serà el millor alumne de David i com ell serà alumne de la Acadèmia de Roma. En aquesta ciutat coneixerà a Rafael que marcarà definitivament el seu estil. A La seva tornada a Paris coneixerà la fortuna i la glòria i apareixerà com el més clar representant de la doctrina de lo bell i la preeminència del dibuix sobre el color, en oposició als corrents romàntics i realistes.

8.   THÉODORE GÉRICAULT (Rouen, 1791- Paris, 1824)

El pintor romàntic per excel·lència. Vida curta però intensa. De família rica no li va caldre vendre les seves obres per viure excepte al final de la seva vida. Es va presentar al premi de l’Acadèmia però al no guanyar va decidir marxar pel seu compte, allà va estudiar a Miquel Àngel, Tizià, Rubens i van Dyck. A la tornada a París va fer el Raid de la Medusa que serà l’obra amb la que passarà a la posteritat però incompresa en aquell moment. En els darrers anys de la seva vida pintarà una sèrie de pacients psiquiàtrics que impactarà amb força.

9.   EUGÈNE DELACROIX (Saint Maurice, 1798- Paris, 1863)

Serà considerat com el pintor paradigmàtic del Romanticisme, la seva obra contribuirà a dissenyar la imatge de la França moderna que arribarà fins els nostres dies. Com a bon pintor del seu temps valorarà més  els sentiments i les emocions que els ideals. Una mica avançat la seva influència serà decisiva pels pintors de l’Impressionisme sobretot pel seu us del color molt poc habitual.

Descripció

  1. FRANCISCO DE GOYA (Fuendetodos, 1746- Bordeus, 1828).

Primeres obres i els retrats

El millor retratista espanyol des de la mort de Velàzquez, el seu estil evoluciona des de el rococó, passant pel neoclassicisme fins anar al preromanticisme. Els retrats de Goya tenen una component psicològica molt important que només podem veure si observem amb atenció la obra. La seva obra personalíssima influenciarà clarament a bona part dels artistes del segle XX.

2.   FRANCISCO DE GOYA

Les obres de guerra, els gravats i les pintures negres

Goya va plasmar la guerra com ningú, en grans teles que reflecteixen el terror de qui serà afusellat però també en una part de la seva obra gravada on en blanc i negre i làmina rere làmina ens mostren la guerra ens fragments, petits fragments d’horror. En aquesta sessió veurem també la depressió del final de la seva vida, on amb la restauració borbònica s’allunya del poder i finalment ha de marxar a l’exili a França on morirà.

3.   JACQUES-LOUIS DAVID (Paris, 1748- Brussel·les, 1825)

Del “Jurament dels Horacis” a “la Mort de Marat”

Alumne de Boucher i de Vien, obté (desprès de diversos intents) el premi de Roma, allà acabarà la seva formació i a la tornada amb el “Jurament dels Horacis” serà proclamat cap de files del nou moviment anomenat “neoclassicisme.” Esdevindrà el pintor de la Revolució, serà amic fidel d’una gran part dels principals personatges de la Revolució Francesa, representant els moments claus d’aquesta.

4.   JACQUES-LOUIS DAVID

De primer pintor de Napoleó fins a l’exili

La caiguda de Robespierre portarà a David a ser arrestat varies vegades fet que el portarà a distanciar-se de la Revolució. Considerat el millor pintor de França és lògic que el personatge més important del moment vulgui ser retratat per ell, és així com David representarà als personatges més importants de l’Imperi. La caiguda de Napoleó el portarà a marxar a l’exili a Brussel·les on veure l’obra dels pintors flamencs donarà un nou vigor a les obres d’aquest període.

5.   CASPAR DAVID FRIEDRICH (Greifswald, 1774- Dresde, 1840) i els romàntics alemanys

Friedrich representa als romàntics alemanys com ningú, influenciat per les teories de Schelling sobre la pintura que evoquen la espiritualitat amagada en la natura que espera ser desvelada pel pintor i per l’artista. Les invasions napoleòniques marcaran una època de temes patriòtics però tornarà cap els paisatges grandiosos com un element central de la seva vida.

6.   JOSEPH MALLORD WILLIAM TURNER (London, 1775- Chelsea, 1851) i JOHN CONSTABLE (Suffolk, 1776- Londres, 1837).

Inicialment pertanyen tots dos  al romanticisme anglès però la seva obra està marcada per la recerca audaciosa que els fan considerar com precursors de l’Impressionisme.

7.   JEAN-AUGUSTE-DOMINIQUE INGRES (Montauban, 1780- Paris, 1867)

Ingres serà el millor alumne de David i com ell serà alumne de la Acadèmia de Roma. En aquesta ciutat coneixerà a Rafael que marcarà definitivament el seu estil. A La seva tornada a Paris coneixerà la fortuna i la glòria i apareixerà com el més clar representant de la doctrina de lo bell i la preeminència del dibuix sobre el color, en oposició als corrents romàntics i realistes.

8.   THÉODORE GÉRICAULT (Rouen, 1791- Paris, 1824)

El pintor romàntic per excel·lència. Vida curta però intensa. De família rica no li va caldre vendre les seves obres per viure excepte al final de la seva vida. Es va presentar al premi de l’Acadèmia però al no guanyar va decidir marxar pel seu compte, allà va estudiar a Miquel Àngel, Tizià, Rubens i van Dyck. A la tornada a París va fer el Raid de la Medusa que serà l’obra amb la que passarà a la posteritat però incompresa en aquell moment. En els darrers anys de la seva vida pintarà una sèrie de pacients psiquiàtrics que impactarà amb força.

9.   EUGÈNE DELACROIX (Saint Maurice, 1798- Paris, 1863)

Serà considerat com el pintor paradigmàtic del Romanticisme, la seva obra contribuirà a dissenyar la imatge de la França moderna que arribarà fins els nostres dies. Com a bon pintor del seu temps valorarà més  els sentiments i les emocions que els ideals. Una mica avançat la seva influència serà decisiva pels pintors de l’Impressionisme sobretot pel seu us del color molt poc habitual.

Informació addicional

Preus i descomptes

Carnet Nolector, Preu general

Aquest lloc web utilitza cookies perquè vostè tingui la millor experiència d'usuari. Si continua navegant està donant el seu consentiment per a l'acceptació de les esmentades cookies i l'acceptació de la nostra política de cookies. ACEPTAR
Aviso de cookies